Skal du have Open Source eller Closed Source CMS?
|
| |
|
Open Source vs. Closed Source - hvad skal du vælge?
Der er mange udbydere på markedet, og det kan virke overvældende at vælge CMS-system. Her giver jeg dig nogle råd, inden du skal beslutte dig.
For nogle er det nærmest blevet en religion, om man skal bruge et kommercielt CMS-system eller et Open Source CMS-system til sin hjemmeside.
Forskellige behov kræver forskellige løsninger, og det ene kan være lige så godt som det andet fra sag til sag. Her giver jeg dig 10 overordnede faktorer, du skal overveje, før du vælger CMS - så er du garanteret at få den bedste løsning til dine behov: |
- Tænk over teknikken. Er du en teknikhaj, er det måske en leg for dig, at sætte systemet op. Omvendt skal du sikre dig, at der er en til at hjælpe dig med opsætning og vedligehold, hvis du ikke selv har lyst til at rode med det. Hvilket leder mig til punkt to:
- Du skal sikre dig, at du har en, der kan svare på dine spørgsmål og yde god service. På nogle bureauer er der fri mail- og telefonsupport, og det er en god idé, at du sikrer dig et team, der er klar til at hjælpe dig.
- Vælger du et Open Source CMS, bør du også have flere systemintegratorer, som har tid til at hjælpe dig, når du har brug for det. For eksempel på et bureau, så du ikke går i stå, hvis din primære kontakt er syg eller ikke til at komme i kontakt med.
- Sørg for at finde et sted, der holder systemet opdateret med den nyeste version - både i forhold til funktioner og virustrusler - så du ikke oplever noget nedetid.
- Find også ressourcer, der kan hjælpe dig med for eksempel søgemaskineoptimering eller forfatning af gode sælgende tekster - og som ved, hvad de laver.
- Find eksperter på området, så du slipper for at bekymre dig om ord som plugins, API, serveropsætning, php eller mySQL databaser.
- Undersørg om din leverandør har helt styr på hvad systemer som Wordpress, Drupal, Joomla, umbraco, Typo3, eZ Publish eller Plone dækker over.
- Og i tråd med råd nummer 4: Find en leverandør, der hele tiden opdaterer og monitorerer dit CMS, så du slipper for, at systemet holder op med at fungere.
- Find en nøglepartner, som også kan hjælpe dig med markedsføringen omkring din hjemmeside - og dine andre digitale medier for den sags skyld. På den måde bliver din kommunikation og markedsføring ensartet, og du ved, hvor du skal gå hen, når du skal planlægge strategi.
- Og til sidst: Find en leverandør, der lytter til dig, og som kender markedet og de nyeste teknologier.
|
Vil du have flere råd til dit valg af CMS-system?
Så giv mig et kald. Jeg rådgiver dig gerne i, hvad der er den bedste løsning til dine behov, og giver dig flere faktorer, du bør have in mente, når du vælger CMS. |
| | |
|
|
6. februar 2019
SEO top 10 #2 Læs fortsættelsen til mit forrige blogindlæg SEO top 10 #1, hvor jeg gav dig mine fem første gode råd til on-page SEO. I dette indlæg giver jeg dig de sidste fem tips, og så kan du glæde dig til fremover at læse mere indhold på bloggen, der giver dig værdifuld viden om dine online platforme.
Læs blog |
|
5. februar 2019
SEO top 10 #1 SEO er ikke en svær disciplin - det kræver bare, at du ved, hvad du laver. Jeg giver dig her mine 10 bedste råd til søgemaskineoptimering - 5 i dette indlæg og 5 i det næste. Læs med og kom i gang med SEO på ganske kort tid.
Læs blog |
|
7. januar 2019
Neuromarketing i praksis Din virksomheds tilstedeværelse på nettet har aldrig været vigtigere end i dag - uanset om du er i opstart eller i vækstfasen. Men ved du egentlig, hvilke faktorer, der er afgørende for, hvordan en potentiel kunde opfatter din hjemmeside, når de lander på den?
Læs blog |
|
|
|
|
|
|