70 22 52 12

Google Succes Online
- SEO og neuromarketing

Brugen af neuromarketing på din hjemmeside - når du kommunikerer gennem din hjemmesides billeder, tekst og video - sikrer, at dine kunder forstår, hvilken værdi de opnår ved at vælge netop din virksomhed. Dette gør det nemmere for dine kunder at vælge dig fremfor din konkurrent. Vores hjerner er uden tvivl det mest komplekse organ, vi har. Neuromarketing-feltet udvikler sig konstant, fordi vi hele tiden opdager nye sider ved den menneskelige adfærd og hjernen - som du har fået indblik i på Google Succes Online livestream med Christel Glavind. 

Du får her de syv vigtigste pointer fra dagens livestream og nederst et unikt tilbud

 

Tænk neuro ind i din online markedsføring

Design, navigation, kommunikation, trafik er fire vigtige elementer i din online markedsføring, hvor vi anbefaler, at du anvender viden om neuro. Herunder finder du derfor nogle vigtige pointer, som du nemt kan implementere i din onlinemarkedsføring. 

1) Forstå hvilken værdi din virksomhed tilfører dine kunder


Grundlæggende træffer mennesket de beslutninger, de mener tilfører dem den maksimale nytteværdi i den pågældende situation. Dette gælder alle mennesker - også dig, som arbejder med B2B og B2C. 
Derfor anbefaler vi, at du, som det første, finder ud af, hvilken værdi dine produkter og ydelser tilfører dine kunder. Med denne viden sat i spil, bliver din markedsføring mere konkret i forhold til modtageren, og ved at kommunikere i kundens værdier, tricker du kundens belønningscenter i hjernen, som motiverer dem til at handle med dig. 

Business model Canvas er et super godt værktøj til dig, som virksomhedsejer, til at blive konkret på din virksomheds udbytter, som du skal kommunikere i din online markedsføring og i dit salgsarbejde. 
 
Få en times gratis sparring

2) Gør dig attraktiv på Google

Når dine potentielle kunder søger efter dit produkt eller ydelse på Google kommer din hjemmeside op blandt søgeresultaterne - sammen med dine konkurrenters. Det er altså her, du første gang risikerer at vinde eller tabe til konkurrenten. Derfor er det vigtigt, at du allerede her, på de få linjer, som hedder din hjemmesides Meta-kommunikation, og som du er synlig med i søgeresultatet, fremhæver værdien ved at vælge dig som leverandør. Rent intuitivt vælger kunden, at klikke ind på den hjemmeside hvor denne ved første indskydelse får tryghed for, at det er her,  han/hun finder behovsafdækning.

Vil du gerne vide, hvad din hjemmeside ligger online med på Google? Så skriv "site:" efterfulgt af din hjemmesides url i søgefeltet, og du ser, hvad dine potentielle kunder mødes med, når de søger dig på Google.  

3) Få styr på førstehåndsindtrykket


Når dine potentielle kunder har fundet dig på Google, vil de intuitivt danne sig et førstehåndindtryk af det, de ser på din hjemmeside. Det er her, du er begrænset til at kun at kunne aktivere deres syns- og høresans på din hjemmeside. 

Til højre ser du et hjul, vi har udviklet til dig, så du slavisk kan gennemgå vigtige elementer på din hjemmeside i forhold til dine besøgendes førstehåndsindtryk af din virksomhed. 

Eftersom det er synssansen, der er mest dominerende ved online markedsføring, er det vigtigt, at din hjemmesides visuelle univers stemmer overens med vores forforståelse og forventninger. Vælg derfor farver og design som giver mening, i forhold til din forretning og den branche du er i. 

4) Tænk over vigtigheden af at signalere tryghed på din hjemmeside

Hjernen er kodet til at sikre menneskets overlevelse, og er derfor på udkig efter signaler, som kan være faretruende. På samme måde er hjernen underbevidst på udkig efter elementer på din hjemmeside, som er med til at vurdere, om det er trygt eller utrygt at handle med din virksomhed. 

Et eksempel kan være, hvis der står ”Ikke sikker” oppe ved siden af din hjemmeside URL. Det skaber en frygt for, om din hjemmeside er fake eller ægte, og mindsker kundens tryghed og dermed lyst til at købe hos dig. Dette løser du ved at installere et SSL certifikat. 

En måde, hvorpå du kan skabe tryghed, er ved at synliggøre dit telefonnummer oppe i højre hjørne - gerne med et telefonikon foran. Forskning viser, at øjet først kigger i midten af en skærm og derefter øverst og til højre. Et synligt telefonnummer signalerer tilgængelighed, hvilket giver din besøgende umiddelbar tryghed for, at de altid kan ringe, hvis de har behov for hjælp.
 

5) Få styr på det intuitive på din hjemmeside


En hjemmesides design og navigation kan hurtigt blive så smart, at det er ulogisk at navigere rundt på. Konsekvensen bliver, at den opfattes som besværlig at anvende, og i værste fald medfører, at du mister dine besøgende til din konkurrent. 

"Hvis du leder længe nok, så skal du nok finde det" 
Sådan en følelse har du måske selv prøvet at sidde med på en hjemmeside. Fakta er bare, at denne følelse ikke fremmer hverken dopamin eller oxytocin, som er de lykke- og velbehagshomoner, der er med til at motivere mennesket til en handling. 

Vi anbefaler derfor, at du skaber din menustruktur ud fra de knapper, der er mest relevante for dine potentielle kunder. Ikke for dig selv. På samme måde anbefaler vi, at du undersøger, hvor nem din hjemmeside er at bruge fra en mobiltelefon. Her anbefaler vi naturligvis altid, at din hjemmesides design er tilpasset mobileenheder, der i dag er det mest benyttede søgemedie, og at menuen er placeret i højre side, så dine besøgende nemt kan bruge deres højre tommelfinger til at navigere rundt på din hjemmeside. 


 

6) Motivér dine besøgende til at vælge dine produkter eller ydelser


Tilbage til den tidligere nævnte Business Model Canvas model, der er så vigtig i arbejdet med din online markedsføring. 

Når du kommunikerer dine kunders personlige udbytter ved at vælge dig som leverandør, bliver du en mere attraktiv beslutning. Et eksempel kunne være: to håndværkeres hjemmeside. De sælger samme ydelse. Den ene håndværker kommunikerer på deres hjemmeside, at de efterlader dit hjem rent og pænt, efter de har været der. Den anden håndværker rydder også op efter sit arbejde og forlader dit hjem pænt, men kommunikerer det ikke på hjemmesiden. Potentielle kunder vil være mere tilbøjelig til at vælge den håndværker, som kommunikerer, at han rydder op efter sig, da kunden oplever tryghed for, at dit hjem er pænt, når de er færdige med deres arbejde. 

Hvad er vigtigt for dine potentielle kunder i forbindelse med din ydelse eller produkt? Ofte er det noget, som er implicit for dig og din forretning, men ikke for dine besøgende. 

7) Fortæl dine besøgende hvad de skal foretage sig på din hjemmeside


Har du oplevet at være på en hjemmeside, hvor du ikke vidste, hvordan du skulle bestille et produkt eller en ydelse? Hvis det er tilfældet på din hjemmeside, kan det være årsagen til at dine besøgende ikke kontakter dig. Derfor anbefaler vi, at du "tager dine besøgende i hånden" og hjælper dem - ved at kommunikere hvad de skal gøre, også kaldet "call to action", som f.eks. kan være: ring her, skriv her, tilmeld dig her, klik her.

 
Få en times gratis sparring
Vil du vide hvordan du bruger Neuromarketing på din hjemmeside og have relevante kilder - så skriv dig op til et møde med mig herunder.
Navn:
*
E-mail:
*
Telefon:
*
Besked:
 
Kontakt os
 
Onmondo A/S
Kongevejen 400
DK - 2840 Holte
Telefon: +45 70 22 52 12
CVR: 32 77 56 91
Mail: service@onmondo.com
   
Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de gemmer også information om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold. Du kan fortsætte med at bruge vores side som altid, hvis du accepterer, at vi bruger cookies.
Onmondo A/S | Kongevejen 400 D | 2840 Holte | Tlf.: 70225212